ترفندستان
ترفندستان

ترفندستان

۴ روش ردیابی و پیداکردن گوشی مفقود شده

گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتواند برای هر فردی اتفاق بیافتد و باعث شود اطلاعاتی ضروری وشخصی نظیر شماره تماس ها، عکس های شخصی و .. از دست بروند و حتی شخص در خطر سو استفاده از اطلاعات شخصی خود توسط دیگران قرار گیرد.این بار در وبگلامان راه هایی برای پیدا کردن و ردیابی گوشی و تبلت گم یا دزدیده شده، در حالت روشن یا خاموش را آموزش خواهیم داد. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید...

  

 



 

  • توجه داشته باشید استفاده از روش های زیر به منزله پیدا شدن ۱۰۰% گوشی و دستگاه گم شده شما نیست اما احتمال ردیابی و پیگیری موقعیت گوشی نیز وجود دارد و همچنین این روش ها را میتوانید بر روی دستگاه های دگر نظیر تبلت ها نیز که دارای سیم کارت هستند نیز استفاده کنید.



پیدا کردن گوشی گم شده در زمانی که خاموش است

در صورتی که گوشی گم شده شما بنا به هر دلیلی خاموش شده است و نمیتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، تنها راه برقراری ارتباط و پیگیری موقعیت سیم کارت گوشی از طریق اپرواتور تلفن همراه شما خواهد بود.

در بین اپراتور های تلفن همراه ایران، فقط ایرانسل و همراه اول امکان ردیابی و پیگیری گوشی گم شده را دارند .

برای سیم کارت های همراه اول میتوانید به بخش ردیابی گوشی مفقود شده این شرکت مراجعه و مراحل توضیح داده شده را به ترتیب انجام دهید تا به درخواست شما رسیدگی شود.همراه اول فعلا این خدمات را به صورت رایگان عرضه میکند.

برای سیم کارت های ایرانسل نیز میتوانید به صفحه ردیابی گوشی مفقود شده  مراجعه و مراحل توضیح داده شده را به ترتیب انجام دهید تا به درخواست شما رسیدگی شود. توجه داشته باشید هزینه ثبت هر درخواست در ایرانسل، 100 تومان است.

  • متاسفانه هنوز راهی برای ردیابی گوشی گم شده با سیم کارت های رایتل و تالیا توسط این شرکت ها عرضه نشده است و در صورت اضافه شدن، حتما آن را در همین بخش معرفی خواهیم کرد.

 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قانونی

قبلا در این بخش ، نحوه بدست آوردن کد IMEI را آموزش دادیم. شما با در اختیار داشتن این کد و مراجعه به مراجع قضایی  میتوانید موبایل خود را ردیابی کنید اما در صورتی که این کد را در اختیار ندارید و موبایل شما یک دستگاه اندرویدی است و از قبل آن را به اکانت گوگل خود متصل نمودید، میتوانید با مراجعه به تنظیمات گوگل از بخش <<Android>> و با کلیک بر روی مثلث کوچک کنار آن، لیست دستگاه های متصل به اکانت را مشاهده کنید.

در هر بخش از این لیست، مدل دستگاه و در رویروی آن کد IMEI‏ قرار دارد.این کد را یادداشت کنید و به مراجع قضایی جهت پیگیری و ردیابی بیشتر و سریعتر تحویل دهید.

همچنین روش های پیدا کردن کد IMEI دستگاه های اپل(Apple) نظیر آیفون،آیپد و.. از طریق آیتونز و روش های دیگر نیز به صورت جامع و تصویری در سایت رسمی اپل آموزش داده شده است.

 کد IMEI دستگاه های مجهز به سیستم عامل ویندوز (Windows) و ویندوز فون (Windows Phone) نیز در بخش Devices مایکروسافت نوشته شده است.


ردیابی گوشی دزدیده شده از طریق تاریخچه نقشه گوگل




اگر بر روی دستگاه شما، برنامه Google Maps نصب است و قابلیت Location History آن را از قبل فعال کرده باشید میتوانید با مراجعه به بخش <<time line>> تاریخچه نقشه گوگل مسیر و مکان هایی که دستگاه شما در آنجا بوده است را مشاهد کنید.

از سمت چپ میتوانید تاریخ گم شدن گوشی را تعیین کنید یا آن را بر روی امروز (today) تنظیم کنید و سپس مسیر و موقعیت هایی که گوشی شما بعد از تاریخ مشخص کرده ، در آنجا حضور داشته است را بررسی کنید.

اگر موقعیت جدید گوشی را پیدا کردید حتما با مراجعه به پلیس و مراجع قانونی به پیگیری آن بپردازید.


اپ های پیشنهادی برای ردیابی و یافتن گوشی گم یا دزدیده شده

علاوه بر روش های فوق که معرفی کردیم چند اپلیکیشن بسیار کاربردی  نیز برای ردیابی و پیدا کردن گوشی های مفقود شده وجود دارد که البته باید قبل از گم شدن گوشی بر روی دستگاه نصب بشوند. پیشنهاد میکنیم بعد از پیدا کردن گوشی خود یا قبل از اینکه اتفاق ناگوار مشابهی برای گوشی شما رخ دهد، برنامه هایی نظیر<< Find My iPhone>> برای آیفون و اپلیکیشن های بسیار خوب <<Find My Phone و Find My Lost Phone!>> اندروید که برای آیفون و ویندوز فون نیز در سایت اصلی آن در دسترسی است بر روی گوشی یا تبلت خود حتما نصب کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد