ترفندستان
ترفندستان

ترفندستان

9 ترفند نگه داشتن شارژ باتری

هر ساله باتری های تلفن های همراه هوشمند بزرگتر و بزرگتر میشوند ، اما ما تفاوت زیادی در احساس نمیکنیم چرا که  گوشی های هوشمند آندروید ما به همان نسبت بیشتر و بیشتر شارژ باتری را مصرف میکنند . هنوز هم مدت زمان شارژ نگه داشتن گوشی های موبایل یکی از اولین شکایت های دارندگان این گوشی های هوشمند هستند چرا که از شارژ کردن مدام گوشی های خود خسته شده اند .  به طور متوسط ظرفیت باتری ها از سال 2008 در حال افزایش است اما به همین نسبت، سایز صفحه نمایش موبایل ها بزرگتر شده است .  روشن است که  اصلی ترین راه برای افزایش مدت زمان شارژ نگه داشتن باطری موبایل ها این است که از گوشی خود کمتر یا محدودتر استفاده کنید و برخی امکانات را متوقف کنید . ما یک لیستی از این 9 نکته جمع آوری کرده ایم.

پس با ما همراه باشید:





1- از قابلیت power saving mode استفاده کنید

اکثر دستگاه های آندرویدی دارای امکانی به نام حالت ذخیره کردن نیرو می باشند. شما با استفاده از این ویژگی میتوانید به طور خودکار قابلیت های جانبی دستگاه خود یا نرم افزار های خاص را به طور موقت غیر فعال کنید که به شما اجازه ذخیره کردن شارژ بیشتری را میدهد. آندروید نسخه اصلی، تنها دارای نمایش دهنده وضعیت باتری می باشد اما آندروید نسخه 5.0 lollipop امکان ذخیره کردن باتری مجهز میباشد( اکثر گوشی هایی که به آندروید نسخه 5.0 آپدیت میشوند نیز از این امکان بهره مند خواهند شد ) . اگر شما نمیتوانید گزینه حالت ذخیره کردن انرژی یا power saving را در تلفن خود پیدا کنید میتوانید از نرم افزار هایی مانند Juice Defender برای اینکار استفاده کنید.


2- گوشی خود را در حالت خودکار قرار دهید

شما نیازی ندارید که تمام شب گوشی شما به یک مودم بیسیم متصل باشد بنابراین چرا برای گوشی خود ساعت استراحت وخواب مشخص نکنید که به صورت اتوماتیک اتصالات اینترنت بیسیم و قابلیت های اضافی گوشی شما را خاموش کند؟ با استفاده از نرم افزار هایی مانند AutomateIt  و Tasker شما میتوانید به صورت خودکارو با دستوراتی که خودتان تنظیم میکنید امکانات گوشی را خاموش روشن نمایید.


3- نرم افزارهای اضافی را پاک یا غیرفعال کنید

به منوی تنظیمات <Settings>  و سپس به قسمت نرم افزار ها <Apps> رفته و روی تب همه <All> کلیک کنید. اینجا میتوانید تمام برنامه های خود را مشاهده کنید. هر نرم افزاری که شما از آن استفاده نمیکنید میتواند گزینه خوبی برای پاک کردن باشد. البته بعضی از سازنده ها به شما اجازه پاک کردن نرم افزارهای خود را نمی دهند اما شما میتوانید آنها را غیرفعال <disable> کنید که این کار مسلما می ارزد.


4- هوم اسکرین خود را ساده و بهینه سازی کنید 

هر چه صفحه هوم اسکرین شما شلوغ تر باشد باتری بیشتری مصرف میکند . از ویجت هایی که برای شما کارایی ندارند خلاص شوید. انیمیشن ها شارژ مصرف میکنند بنابراین از والپیپر های زنده برای هوم اسکرین استفاده نکنید. اگر شما با دستگاهی با صفحه نمایش AMOLED کار میکنید (مانند دستگاه های رده بالای سامسونگ یا موتو اکس) برای بک گراند یا هوم اسکرین، از یک تم تاریک استفاده کنید. در این تکنولوژی برای تولید نور سیاه پیکسل های آن ناحیه را خاموش میکند بنابراین شما میتوانید مقدار قابل توجهی انرژی از این طریق ذخیره کنید.


5- تغییر تنظیمات صفحه نمایش 

میزان روشنایی صفحه نمایش تلفن شما میتواند تاثیر زیادی بر میزان مصرف شارژ باتری گوشی شما داشته باشد. به نظر ما تنها به گزینه روشنایی خودکار بسنده نکنید چرا که این امکان به طور معمول میزان روشنایی صفحه نمایش را بیشتر از آنچه شما نیاز دارید تنظیم میکند ضمن اینکه با فعال کردن این قابلیت، سنسور گوشی شما نیز فعال میشود و این کار تاثیر فراوانی در مصرف شارژ شما دارند. میزان روشنایی را به صورت دستی کاهش دهید تا جایی که با آن راحت باشید. قابل توجه است که شما همیشه میتوانید نوار اعلان های بالای صفحه را سریع به پایین بکشید و میزان روشنایی را سریع تنظیم کنید. شما همچنین باید مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش را هم کاهش دهید. هر چه صفحه نمایش گوشی شما سریعتر درهنگام استفاده نشدن خاموش شود، شما انرژی بیشتری از باتری را ذخیره خواهید کرد.




6- vibrations را خاموش کنید 

بعضی از ویبره ها مفید نیستند و به صورت غیرضروری فقط شارژ شما را مصرف میکنند. مانند ویبره هنگام فشردن کلیدها که با نام <haptic feedback> شناخته میشود. شما معمولا این گزینه را با نام <Vibrate on keypress> در منوی تنظیمات و <Language & input> خواهید یافت که میتوانید آن را غیر فعال کنید، همچنین میتوانید صدای هنگام فشردن کلیدها را نیز برای ذخیره شارژ بیشتر باتری غیرفعال کنید.


7- سرویس های مکان یابی <GPS>

به منوی تنظیمات و سپس به قسمت Location بروید و آنجاست که میتوانید ببینید کدام سرویس ها و نرم افزارهای موبایل شما در حال مکان یابی و نشان دادن موقعیت شما می باشند. شما میتوانید آنرا روی حالت دقت کم <lower accuracy> تنظیم کنید یا در صورت امکان کاملا آن را خاموش کنید که با این کار، میزان کار سنسور گوشی شما کاهش میابد که این کار میتواند در صرفه جویی شارژ باتری خیلی موثر باشد.


8- فرکانس پردازنده خود را کم کنید

اگر شما در نظر دارید که گوشی خود را روت کنید میتوانید رام های غیر رسمی که برای مصرف شارژ بهینه شده اند نصب کنید. همچنین میتوانید نرم افزارهایی مانند SetCPU برای کاهش سرعت پردازنده خود استفاده کنید و در نتیجه شارژ بیشتری از باتری خود ذخیره کنید. این حرکت خیلی تاثیر گذار خواهد بود اما به طور قطع روی سرعت عملکرد گوشی شما تاثیر خواهد گذاشت.


9- از یک باتری زاپاس یا شارژر قابل حمل استفاده کنید

این یک پیشنهاد واضح است که استفاده از یک باتری زاپاس، شارژر قابل حمل و یا یک باکس باتری اضافه میتواند به داشتن مدت زمان داشتن شارژ بیشتری به شما کمک کند. البته منظور، لوازم جانبی های مدل های بزرگ آنها نیست بلکه نوعی از آنها است که به راحتی در جیب شما جا شود. البته توجه کنید هر چه مدل بزرگتری باشد میتوانید باتری گوشی شما را سریعتر و بیشتر شارژ کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد